Klimatyzacja biurowa w Warszawie to już nie tylko dodatkowy benefit, ale standard.
Temperatury w lecie niejednokrotnie przekraczają 30 stopni Celsjusza, a w takich warunkach
żaden pracownik nie jest w stanie efektywnie wykonywać swoich obowiązków. Samo
zamontowanie urządzenia jednak nie wystarczy. Sprawdź, czy wiesz, jak go prawidłowo
używać.
Kiedy używać klimatyzacji biurowej?
Zawsze wtedy, kiedy temperatura nie pozwala na efektywną pracę. Przyjmuje się, że
najbardziej komfortowy poziom wynosi od 21 do 25 stopni Celsjusza. Warto pamiętać o tym,
aby każdorazowo odczytywać wyniki z termometru w biurze, a nie tylko pobieżnie sprawdzać
prognozę pogody. Niestety temperatura powietrza na ostatnim piętrze wieżowca w Warszawie
będzie znacznie wyższa niż ta na zewnątrz.
Na ile stopni ustawić klimatyzację w biurze?
Zaleca się, aby pomiędzy temperaturą na zewnątrz a wewnątrz pomieszczenia było
maksymalnie 7 stopni Celsjusza różnicy. Jeśli więc poza budynkiem termometry wskazują 32
stopnie, w środku nie powinno być mniej niż 25 stopni. Dlaczego? Tyle wystarczy, aby
pracownicy czuli się komfortowo. Jednocześnie nie przeżyją szoku, wchodząc z gorącej ulicy
do zimnego biura. To z kolei będzie miało pozytywny wpływ na ich zdrowie i zapobiegnie
masowym zwolnieniom od lekarza.
Klimatyzacja biurowa Warszawa – dobre praktyki
Ustawienie odpowiedniej temperatury na klimatyzatorze to połowa sukcesu, aby wykorzystać
jej pełen potencjał. Co jeszcze możesz zrobić?
– Zadbaj o to, aby nawiew nie był zbyt mocny. Delikatny, ale ciągły strumień powietrza
zdecydowanie wystarczy.
-Klimatyzacja biurowa nie może dmuchać na czyjeś stanowisko. Rozmieść biurka
pracowników tak, aby nikt nie był pokrzywdzony.
– Nie zapominaj o gruntownym serwisie klimatyzacji. Warto zamówić sprawdzonego
specjalistę do biura przynajmniej raz do roku. Jeśli nie wiesz, do kogo zadzwonić,
polecamy się!